Cik_unknown
KENCANG !!
Tuesday 12 November 2013 • 06:10 • 0 comments
manusia hari ini kencang dalam mentarbiyah orang lain,
tapi mereka sendiri tidak mentarbiyah diri mereka..
ya..
mereka kencang seperti angin taufan,
nampak salah orang lain,
kencang berdakwah.
tetapi,
salah sendiri buat tidak nampak.
itukah daie yang sebenar ?
aku sebenarnya sedang menasihati dirku sendiri,
aku tidak mampu nak tarbiyah orang lain,
ilmu aku cetek,
aku masih lagi terkial kial melakukan perintah Allah.
tiba tiba aku teringat nasihat mato.
""sembang kalau nak kencang, biar amalan tu pun sama kencang.''''

semua manusia tidak sempurna,
harus kau faham ayat itu,
aku ada salah,
kau pun ada salah..
sama sama perbaiki diri..

first thing first.

sekadar luahan hati seorang hamba Allah.







PASTFUTURE
Taaruf

Assalamualaikum! sahabat fillah.
Salam Ukhuwah Fillah Abada.
assalamualaikum
16 tahun
Ada Dua jenis mata yang tidak akan disentuh oleh api neraka : Dua mata yang menangis pada waktu tengah malam kerana takutkan kepada Allah dan mata yang tidak tidur kerana berjuang di jalan Allah
(hadis riwayat tirmidzi)
Kotak Bertulis



My Status
>> Blogskin baru. Tadaa!
date : NOW
at:10 am


>> Masih Mencari MaghfirahMu
date : 12/12/12
at: 12pm


>> Wanita solehah itu bukan aku.
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

History

  • aku seorang pengecut.
  • Indahnya...
  • ALLAH! :')
  • Alhamdulillah !
  • Cemburu yang dibenarkan oleh ISLAM.
  • Kenapa Aku Berubah? assalamualaikum wbt :)...
  • berhijrah ? assalamualaikum wbt...syukur terhadap...
  • inspirasi diriku... assalamualaikum wahai sahaba...
  • PUASA!!! indahnya!! entah mengapa hati ini berasa...
  • ZODIAK?? SYIRIK ???? tadi bukak twitter dari pukul...

  • D' Credits
    Basecode : N.Afiqah
    Template : Inspirit's Baby
    Edited : Cik_unknown