Cik_unknown
Monday 15 October 2012 • 23:45 • 0 comments
Kenapa Aku Berubah?

assalamualaikum wbt :)
kenapa aku berubah ?
persoalan yang bagus, terima kasih kawan:) sebab memberi idea untuk menulis ..
kenapa aku berubah :-
  • aku taknak Allah murka terhadapku..sudahlah tidak tutup aurat,tapi masih tidak mensyukuri nikmat yang sudah Allah beri kepada kita
  • aku nak jumpa Rasulullah saw.. aku tahu aku tak layak jumpa dengan baginda, tapi hati ini teringin nak jumpa..
  • hati aku selalu tak tenang,risau,cepat marah, emosi, tak tahu kenapa tiba-tiba jadi macam tu, mungkin tanda hati ini terlalu kotor dengan dosa-dosa... bukan mungkin tapi MEMANG YA! 
  • aku selalu cemburu dengan orang yang menutup aurat,mereka ikut apa yang Allah perintahkan pada hamba-Nya, tapi aku ?? tak ikut perintah Allah...
  • aku taknak ibu bapaku mauk ke neraka angkara sifatku yang keji ini..
  • aku taknak kena seksa dan diazab dengan pedih disana nanti, tak terdaya, didunia kesakitan yang dialami pun sudah pedih apatah lagi disana yang berganda-ganda pedih.
  • aku ingin menjadi anak,wanita dan muslimah yang solehah,biarpun aku tahu memang susah dan payah untuk menjadi orang yang baik..
  • aku taknak syaitan terus menerus menghasut aku agar membuka aurat,aku nak maruahku terpelihara.
  • aku taknak diri ini dijadikan perbualan orang, 
sebenarnya masih banyak lagi yang aku ingin katakan, tapi cukuplah apa yang tertulis disini.. hanya Allah yang Maha Mengetahui..


Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud : “Aku melihat ke dalam Syurga maka aku melihat kebanyakan penghuninya adalah fuqara’ (orang-orang fakir) dan aku melihat ke dalam Neraka maka aku menyaksikan kebanyakan penghuninya adalah wanita.” (Hadis Riwayat Al- Bukhari dan Muslim)
sakit menakutkan apabila membaca hadis ini .jangan berkata aku ini baik orangnya kerana aku masih merangkak-rangkak kembali mengejar keredhaan Allah, aku bukanlah manusia yang sempurna, maafkan aku yang hina ini.. ermm.. semoga kaum hawa dan juga kaum adam diberkati dan dirahmati oleh Allah yang Maha Agung . Assalamualaikum.


PASTFUTURE
Taaruf

Assalamualaikum! sahabat fillah.
Salam Ukhuwah Fillah Abada.
assalamualaikum
16 tahun
Ada Dua jenis mata yang tidak akan disentuh oleh api neraka : Dua mata yang menangis pada waktu tengah malam kerana takutkan kepada Allah dan mata yang tidak tidur kerana berjuang di jalan Allah
(hadis riwayat tirmidzi)
Kotak Bertulis



My Status
>> Blogskin baru. Tadaa!
date : NOW
at:10 am


>> Masih Mencari MaghfirahMu
date : 12/12/12
at: 12pm


>> Wanita solehah itu bukan aku.
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

History

  • berhijrah ? assalamualaikum wbt...syukur terhadap...
  • inspirasi diriku... assalamualaikum wahai sahaba...
  • PUASA!!! indahnya!! entah mengapa hati ini berasa...
  • ZODIAK?? SYIRIK ???? tadi bukak twitter dari pukul...
  • Ya Allah  tadi AidaMan bukak satu blog nih . then...
  • kisah si kaya dan si pencuri cerita ini aku dapat...
  • ALLAH Subhanallah !! terasa damai...
  • Kasih dan redhaNya Selepas sahaja aku menunaikan ...
  • korang .. aku nak shared sikit . tadi aku blogwal...

  • D' Credits
    Basecode : N.Afiqah
    Template : Inspirit's Baby
    Edited : Cik_unknown