Cik_unknown
Indahnya...
Saturday 2 March 2013 • 08:29 • 0 comments

assalamualaikum :)
 
indahnya apabila kita dengar sahabat fillah atau "sahabat kerana Allah"

sebenarnya, apabila saya duduk seorang diri, saya akan terfikir kenangan pagi tadi..
Subhana Allah.. Indah sungguh.. terasa bagaikan diri disayangi oleh sahabat fillah
apa yang saya tulis ni,bukan kisah dongeng dari 'stacy' bukan pula kisah hati dari 'alyah
ini adalah realiti ! :')
cukup indah wahai sahabat :')

sahabat fillah ini adalah sahabat kerana Allah..
bukan sahabat kerana nafsu atau jin ... :)

alkisahnya...
bangun pagi sebab ada kkurikulum di sekolah..
lepas siap, terus gerak g sekolah..
lepastu, sekolah rendah seri saujana ada buat hari keusahawanan ..masya Allah.. memang best :')
nak tahu tak.. dekat sana ramai sangat wanita berpurdah. tak kurang juga adik yang lebih muda dari saya pakai purdah, nampak comel dan sejuk mata memandang :')
alangkah indahnya kalau saya juga memakainya :')

lepastu, singgah jap kedai badge.. beli semua, ternampak lagi wanita berpurdah..
subhan Allah.. lawanya mereka Ya Allah..
saya cakap kat kawan...
saya :' weyh,aku naklah tangkap gambar niqabis tu'

kawan: "pergilah tangkap, jom aku teman, kau cakap kat dorang,aku yang tangkap gambar, okay ? "

saya: "alaaa. aku seganlah, kaulah yang cakap, pleaseeeee..."

kawan: " alaa, aku pun segan juga, "

saya masa tu dah rasa sedihlah sebab tak dapat tangkap gambar dengan dorang semua :')
takpelah, mungkin tiada rezeki :')
lepas tu, rasa penat sangat, sbb kaki dah tak larat,badan lesu... rehat kejap kat kantin 
then,lepas rehat, jalan lagi, pergilah kedai gelang.. :) lawanya...
tiba-tiba, ternampak niqabis.. cantik sangat, sopan je mereka..
lepastu, saya pergi kat kawan saya, khalidah..

saya:" khalidah, kau boleh tolong aku tak ?"

khalidah: " tolong apa ?"

saya: " boleh tak kau tolng tangkapp gambar niqabis yang kat sana tu ? pleasseeee..

khalidah : " alaaa, tapi aku tak reti lah tangkap gambar guna kamera kau"

saya pun ajarlah. lepas tu khalidah pergi jumpa niqabis tu.. 

*lepas 5 minit*

khalidah: "weyh, kau tahu tak siapa niqabis yang aku tangkap gambar tu ? "

saya : "siapa ? :O"

khalidah: " itu fatimah lah!! "

kana: fatimah       kiri : umairah 




*fatimah baru berusia 15 tahun* *sudah saya anggap macam saudara saya sendiri*

saya: "fatimah mana pula ni ? "

khalidah :' alaaa, fatimah budak yang dulu sekolah agama dengan kita, muka dia yang macam cina tuu."

saya: Ya Allah, betul ke ? 

khalidah : betul, tadi aku cakap, boleh tak nak amik gambar awak berdua,

fatimah: nama awak siapa ?

khalidah: nama saya khalidah..

fatimah : khalidah, awak tak kenal saya? saya fatimah la. :)

khalidah : Allah, betul ke ? ???? :D

......... *panjang ceritanya*................

itulah ceritanya macam mana kita orang bleh kenal, fatimah datanmg kat kitaorang. dia berdiri kat sebelah saya.. Ya Allah, cantiknya dia.. terasa tenang :')
tak pernah saya sangka dia dah pakai niqab.. :') 
then, lepas kami semua berkenalan, saya pandang fatimah, saya cakap, "nak tangkap gambar boleh ? "
fatimah , sangat pemalu.. Allah, comelnya dia :') jatuh sayang padanya..
then, kita pun amik gambar .. dengan kawan-kawan semua :)
then, dia pegang tangan saya, "dia cakap dah makan ke belum ? "
saya: " belum "
fatimah: "jomlah kita ke sana, beli makanan untuk awak "
hati rasa sebak sebab rakan-rakan yang lain tak pernah ajak saya macam ni.. :') even kawan yang baru je saya kenal..
then fatimah tanya lagi.. 

F : dah makan ke belum, kalau belum, kita pergi gerai makanan, awak boleh beli untuk awak "
S: saya kenyalah.. *padahal malu and sebak*

then, saya minta diri dulu..
then, fatimah tepuk bahu saya, dia panggil saya :')
dia cakap dia naksuruh saya teman dia pergi jumpa najaa *anak cikgu lena* 
saya on je.. then, saya minta diri,sebab nak bagi peluang mereka berborak..
then, saya dah tak jumpa dia sbb saya kena balik awal, ada tusiyen, sedih sbb terlupa minta nombor telefon dia :'( saya harap saya dapat bertemu dengan dia satu hari nnt.. :') teringin sangat :') semoga Allah merahmati diri mu sahabatku :') 
saya sayang sangat,biarpun awak masih tak berapa nak ingat saya, sbb saya dulu tak macam ni, saya teruk :'(
saya sayang awak kerana Allah.. 





PASTFUTURE
Taaruf

Assalamualaikum! sahabat fillah.
Salam Ukhuwah Fillah Abada.
assalamualaikum
16 tahun
Ada Dua jenis mata yang tidak akan disentuh oleh api neraka : Dua mata yang menangis pada waktu tengah malam kerana takutkan kepada Allah dan mata yang tidak tidur kerana berjuang di jalan Allah
(hadis riwayat tirmidzi)
Kotak Bertulis



My Status
>> Blogskin baru. Tadaa!
date : NOW
at:10 am


>> Masih Mencari MaghfirahMu
date : 12/12/12
at: 12pm


>> Wanita solehah itu bukan aku.
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

History

  • ALLAH! :')
  • Alhamdulillah !
  • Cemburu yang dibenarkan oleh ISLAM.
  • Kenapa Aku Berubah? assalamualaikum wbt :)...
  • berhijrah ? assalamualaikum wbt...syukur terhadap...
  • inspirasi diriku... assalamualaikum wahai sahaba...
  • PUASA!!! indahnya!! entah mengapa hati ini berasa...
  • ZODIAK?? SYIRIK ???? tadi bukak twitter dari pukul...
  • Ya Allah  tadi AidaMan bukak satu blog nih . then...
  • kisah si kaya dan si pencuri cerita ini aku dapat...

  • D' Credits
    Basecode : N.Afiqah
    Template : Inspirit's Baby
    Edited : Cik_unknown