Cik_unknown
Sunday 9 September 2012 • 08:09 • 1 comments

berhijrah ?

assalamualaikum wbt...
syukur terhadap illahi kerana beri aku peluang bernafas di muka ini.. kerana apa ???
kerana kita ini banyak dosa. DIA beri peluang kepada kita sebab DIA sayangkan kita, DIA taknak kita (kaum adam& Hawa) kena seksa di api neraka.. Ya Allah.. begitu sayang,kasih dan cintanya Allah pada kita a.k.a manusia yang terlalu hina.. pernah tak kita terfikir :-

ajal semakin dekat
dosa yang terlalu banyak
bekalan masih tidak mencukupi untuk ke akhirat
tiada orang yang menemani kita ketika didalam kubur
kubur akan menjadi sempit
dan banyak lagi...

pernah tak kita fikir semua tu?? fikir balik.. 

dulu, jangan cakaplah.. saya dah banyak kali buat apa yang Allah larang... seriously bila fikir balik, rasa maluuu sangat dekat Allah.. 
dulu, selalu buat ibu dan ayah marah,sakit hati dan banyak lagi.. tak pedulikan perasaan mereka. Ya Allah.. banyaknya dosaku..
dulu, selalu buka aurat, terdedah sana, terdedah sini.. bangga bila lelaki ajnabi pandang.. nauzubillah.. 
dulu, selalu berkata perkataan yang menyakitkan hati orang, bodoh ?? babi ?? setiap hari pasti ada je kata-kata yang kesat dan nista yang keluar dari bibir saya.. ya Allah..
tanpa memikirkan dosa yang banyak.. terlalu ikut kata-kata syaitan,hawa nafsu.. Ya Rabbi.. 

sebenarnya banyak lagi yang saya buat tapi biarlah ia menjadi rahsia saya, biarlah Allah saja yang tahu... 
bila difikirkan balik.. kenapa perlu saya ikut kata-kata syaitan, sedangkan saya tahu bahawa syaitan itu musuh kita, dia ingin menyesatkan anak cucu NABI ADAM.. Ya Allah...

iman saya terlalu lemah, saya tak pernah ingat Allah yang selalu ingat saya.. *istifar*

tapi sekarang ini... Alhamdulilah, Allah masih menyayangi diri saya.. DIA adalah sebaik-baik penolong dan sebaik-baik pelindung..

satu hari bila di sekolah, saya selalu tengok akak-akak asrama yang pakai tudung labuh, ye memang saya cemburukan kecantikan mereka apabila mereka menutup aurat.. lepas tu, saya tengok tudung saya.. Ya Allah, pendeknya... tak tutup aurat, then, tengok pulak kawan-kawan saya pakai tudung, Ya Allah, mereka semua pakai tudung yang tutup aurat.. cantiknya mereka menutup aurat.. tergerak hati saya untuk membeli tudung yang labuh, tapi asyik lupa je.. ermmm.. 
then masa cuti penggal ke dua, saya suruh mak belikan tudung saiz L... memang lawa sangat, tak sabar rasanya.... alhamdulilah... 
di sekolah juga, saya suka sangat subjek agama islam. USTAZ ANWAR.. terima kasih.. sebab tanpa dia pasti saya akan terus berada dalam kejahilan... saya ingat lagi masa mula-mula masuk kelas, dia, kami semua (satu kelas) takut dengan dia sebab dia garang .. tapi bila kenal dgn dia, alhamdulilah dia mmg seorang yang kelakar, dia cakap pasal dosa, berbakti pada ibubapa ketika mereka masih hidup.. dan banyak lagi, pasal AURAT.. :') alhamdulilah...

selepas itu, saya berhijrah.. then, kat twitter, dulu, saya selalu menyebut perkataan yang sia-sia.. Ya Allah. dapat dosa kering je .. 
lepas tu, ternampak akak baizura, yes.. dia memang cantik sangat, dia selalu tweet tentang agama. memang selalu RT tweet dia.. memang indahnya kata-kata dia.. :')
alhamdulilah, sejak dari itu, saya search kata-kata yang indah tentang islam, hadis, mcm-2 lagi.. sejak dari itu saya mulai suka bertweet tentang agam :') alhamdulilah.. then kenal dengan akak atikah dabri a.k.a ( kaa dabri).. masa kenal dgn dia, saya diberitahu, yang dia pun baru berhijrah, alhamdulilah :') cantik sangat dia pakai niqab.. teringin nak pakai...
insyaAllah , satu hari nanti saya akan pakai.. doakan saya ye sahabatku..

dekat twitter, saya mula dapat ramai sahabat yang tweet tentang agama, memang indah,
tapi masa mula-mula berhijrah , saya gaduh dengan kawan saya, dia cakap saya dah berubah, 
masa dia cakap tu, saya menangis, saya call sahabat saya najwa, yes , dia memahami, dia cakap saya tak pernah nangis sekuat itu, dia cakap, saya nih periang takkan menangis sebab benda kecik, takpelah.. saya sabar :')
alhamdulilah, saya dah baik dengan sahabat yang saya gaduh.. saya sayang dia.. :') kita kawan dunia akhirat :') insyaAllah..

tapi, saya takk rasa iman masih kuat, adalah juga,saya buat dosa, saya hanyalah manusia yang tidak sempurna,bukanlah semulia rasulullah.. :') janganlah sahabat sekalian marah saya andai saya membuat kesilapan, tegurlah saya, insyaAllah teguran sahabat saya akan terima dengan hati yang terbuka :')

itu je lah kot,saya nak cerita.. sebenarnya ada banyak lagi nak cerita, cuma ALLAH tidak izinkan, idea saya Allah dah tarik.. tak tahu nak tulis apa lagi :')

insyaAllah, dengan izin Allah, saya akan tulis lagi apa yang diminda saya.. doakan saya terus berhijrah ke jalan Allah, jalan yang lurus :') jika nak kenal saya , jom kita pi twitter, :) #TeamHijrah (pengasas: akak atikah dabri) alhamdulilah. :')
#TeamKhemah (pengasas : akak aisyah)


PASTFUTURE
Taaruf

Assalamualaikum! sahabat fillah.
Salam Ukhuwah Fillah Abada.
assalamualaikum
16 tahun
Ada Dua jenis mata yang tidak akan disentuh oleh api neraka : Dua mata yang menangis pada waktu tengah malam kerana takutkan kepada Allah dan mata yang tidak tidur kerana berjuang di jalan Allah
(hadis riwayat tirmidzi)
Kotak Bertulis



My Status
>> Blogskin baru. Tadaa!
date : NOW
at:10 am


>> Masih Mencari MaghfirahMu
date : 12/12/12
at: 12pm


>> Wanita solehah itu bukan aku.
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

History

  • inspirasi diriku... assalamualaikum wahai sahaba...
  • PUASA!!! indahnya!! entah mengapa hati ini berasa...
  • ZODIAK?? SYIRIK ???? tadi bukak twitter dari pukul...
  • Ya Allah  tadi AidaMan bukak satu blog nih . then...
  • kisah si kaya dan si pencuri cerita ini aku dapat...
  • ALLAH Subhanallah !! terasa damai...
  • Kasih dan redhaNya Selepas sahaja aku menunaikan ...
  • korang .. aku nak shared sikit . tadi aku blogwal...

  • D' Credits
    Basecode : N.Afiqah
    Template : Inspirit's Baby
    Edited : Cik_unknown