Cik_unknown
ALLAH! :')
Tuesday 12 February 2013 • 00:16 • 0 comments
alhamdulillah.. 
sebenarnya awal tahun 2013 penuh dengan kejutan..
yang gembira dan yang duka.
saya post blog ni sebenarnya nak luahkan apa yang ada dalam hati ini.. 
memang banyak nak diluahkan tapi biarlah saya luahkan sedikit sahaja..
hanya Allah yang Maha Mengetahui apa yang tersirat dihati ini..
baru-baru ini saya berhijrah dari memakai tudung yang pendek hingga ke tudung labuh..
bukan niat nak cakap "aku ni dah alim sangat" atau "aku nampak bagus gila bila pakai macam nih biar orang tahu aku ni pandai dalam bab agama" 
BUKAN kerana niat sebegitu!!! faham!!! 
saya pakai kerana ingin nampak cantik dimata Allah.. ya! matlamat saya sekarang ini ingin menjadi wanita solehah..
saya tahu memang agak payah untuk menjadi wanita yang solehah pada zaman yang serba moden ini..
tapi tak salah if kita nak berubah.. dunia makin lama makin "tua" tak lama lagi akan kiamat..
saya takut if saya tidak sempat bertaubat dan melakukan kebaikan didunia ini..
Allah suka pada orang yang bertaubat dan insaf akan kesalahanya..
syurga itu MAHAL.. terlalu mahal.. tiada tiket percuma untuk masuk ke dalam syurga.. 
alhamdulillah keluarga tidak menghalang saya berpakaian seperti ini.. syukur yang amat.
cuma mungkin tahun yang akan datang *tak tahu lagi* 
saya akan memakai niqab. *teringin* 
tak tahu sebab apa. 
tapi bukan kerana trend ke apa.
memang sebelum saya berhijrah, terdetik dihati nak pakai niqab.. Hanya Allah yang Maha Mengetahui.. 
jangan kalian benci pada diri ini. saya masih lagi terkial-kial,merangkak-rangkak, dalam mengejar rahmat Allah..
dan...
masih jahil dalam ilmu agama. masih banyak yang saya perlu belajar.
baru-baru ni.. saya mendapat tahu bahawa sahabat fillah saya baru kehilangan ayah tercinta.. 
Ain Najwa Binti Othman..
Ya Allah.. saya mengigil bila mendapat berita ini.. hanya Allah yang mengetahui apa yang terjadi pada saya..
sabarlah sahabatku.. "ada hikmah disebalik kejadian"
Allah lebih menyayangi abahmu wawa.. :')
biarpun dia cakap yang dia dalam keadaan yang "okay" dan masih boleh gelak, tapi saya tahu dia sebenarnyatak okay dan menahan diri dari menangis.. :'(
sabar wahai sahabatku.. kau teruskanlah perjuangan hidup ini. akan aku ada disisimu .. insya Allah
arwah abah najwa merupakan cikgu kepada saya yang mengajar subject BM dan GEOGRAFI :')
iaitu cikgu OTHMAN BIN SAAD
Al-Fatihah 




cikgu othman



kata ain najwa : "Dia pergi sebagai seorang perwira di hatiku. Semoga dia juga merupakan seorang perwira di hati anda semua. Syukran. Al-fatihah.. [via Celcom SMS]"

'sesungguhnya Allah bersama dengan orang-orang yang penyabar' 
"la tahzan innallaha ma'ana "
jangan bersedih,sesungguhnya Allah bersama kita

sekian terima kasih


PASTFUTURE
Taaruf

Assalamualaikum! sahabat fillah.
Salam Ukhuwah Fillah Abada.
assalamualaikum
16 tahun
Ada Dua jenis mata yang tidak akan disentuh oleh api neraka : Dua mata yang menangis pada waktu tengah malam kerana takutkan kepada Allah dan mata yang tidak tidur kerana berjuang di jalan Allah
(hadis riwayat tirmidzi)
Kotak Bertulis



My Status
>> Blogskin baru. Tadaa!
date : NOW
at:10 am


>> Masih Mencari MaghfirahMu
date : 12/12/12
at: 12pm


>> Wanita solehah itu bukan aku.
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

History

  • Alhamdulillah !
  • Cemburu yang dibenarkan oleh ISLAM.
  • Kenapa Aku Berubah? assalamualaikum wbt :)...
  • berhijrah ? assalamualaikum wbt...syukur terhadap...
  • inspirasi diriku... assalamualaikum wahai sahaba...
  • PUASA!!! indahnya!! entah mengapa hati ini berasa...
  • ZODIAK?? SYIRIK ???? tadi bukak twitter dari pukul...
  • Ya Allah  tadi AidaMan bukak satu blog nih . then...
  • kisah si kaya dan si pencuri cerita ini aku dapat...
  • ALLAH Subhanallah !! terasa damai...

  • D' Credits
    Basecode : N.Afiqah
    Template : Inspirit's Baby
    Edited : Cik_unknown